După ce am instalat prima versiune a sistemului formată dintr-un Victron Energy de 8000W și un Fronius de 20KW nu am reușit sub nici o forma sa încarc în timpul iernii acumulatorii DIY TESLA de 40kWh, am decis sa demontez jos invertorul monofazat Victron Energy și sa îl înlocuiesc alte 3 invertoare tot Victron Energy, dar mai mici, de 4000W și sa fac în acest fel un branșament trifazat.
În aceasta noua configurație, energia produsă de invertorul trifazat Fronius o sa fie distribuita în mod egal între toate cele 3 invertoare fotovoltaice Victron, iar acestea o să-și pornească încărcătorul intern și din producția invertorului Fronius o sa încarce acumulatorii Tesla.
Practic o sa fie o conversie din 220V în 48V. O sa am ceva pierderi, dar cu toate acestea o sa pot încarca acumulatorii chiar dacă producția este mică pe Fronius.
În acest fel o sa pot face și o compensare a fazelor ce nu este disponibilă nativ pentru invertorul meu Fronius. Va las sa vizionati materialul video și va aștept în comentarii cu părerile voastre.
În aceasta noua configurație, energia produsă de invertorul trifazat Fronius o sa fie distribuita în mod egal între toate cele 3 invertoare fotovoltaice Victron, iar acestea o să-și pornească încărcătorul intern și din producția invertorului Fronius o sa încarce acumulatorii Tesla.
Practic o sa fie o conversie din 220V în 48V. O sa am ceva pierderi, dar cu toate acestea o sa pot încarca acumulatorii chiar dacă producția este mică pe Fronius.
În acest fel o sa pot face și o compensare a fazelor ce nu este disponibilă nativ pentru invertorul meu Fronius. Va las sa vizionati materialul video și va aștept în comentarii cu părerile voastre.